loading...
وبسایت رسمی ابوالفضل امیرحسینی
آخرین ارسال های انجمن
mahdi بازدید : 34 چهارشنبه 15 خرداد 1392 نظرات (0)

 

تهمت و افترا به کاندیدهای دیگر حرام است

* آیا کاندیداها حق دارند به طرف مقابل افترا بزنند یا ایرادش را بگویند یا اینکه درباره خودشان صحبت کنند؟

- یک وقت به یک جوانی گفتم حلقه طلا برای مرد حرام است، نمازش با آن باطل است، گفت: نامزدی است، گفتم فکر کردی با نامزدی حرام خدا حلال شد؟!

تهمت حرام است، حالا کاندیدا برای خودش سند جمع کند، عکس مخفی جمع کند، نه این درست نیست، اگر از من و شما جرمی سراغ دارند، قوه قضاییه بروند و بگویند این سند من است.

معیارهای قرآنی برای انتخاب اصلح

* قرآن در  زمینه ملاک‌ها و معیارهای انتخاب اصلح چه می‌گوید؟

- باید دید «اصلح» یعنی چه؟ من به یک فردی که رئیس دفتر یک کسی بود، گفتم شما دکتر هستی و رئیس دفتر فلانی هستی، می‌گویند ایشان هم خوب است و هم بد است، بگو چگونه فردی است؟ گفت: نمازش ترک نمی‌شود، زیارت عاشورا می‌خواند، گفتم این دلیل نمی‌شود، خیلی آدم‌ها در این وقت شب روی تخت بیماریشان زیارت عاشورا می‌خوانند، یا افرادی هستند که پای آن‌ها در گچ است و نماز شب می‌خواند، این دلیل نمی‌شود.

«اَنَّ الْاَرْضَ یَرِثُها عِبادِىَ الصّالِحُونَ»، صلاحیت اداره کشور یک معیار دیگری می‌خواهد، اینکه در جمکران چه دیده است، خواب دیده است و استخاره کرده است، این نیست! صلاحیت کلان کشور باید حساب شده باشد، مثلاً در استخر شنا کرده، در دریاچه شنا کرده است، در آنجا خوب بوده و بعد برای شنا به اقیانوس اطلس رفته است.

 

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    نظرسنجی
    ایا این وبسایت شما را در انتخاب یک شخص مقید و کار آمد کمک کرد؟
    گالری عکس
    آمار سایت
  • کل مطالب : 10
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 9
  • آی پی امروز : 14
  • آی پی دیروز : 10
  • بازدید امروز : 20
  • باردید دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 20
  • بازدید ماه : 25
  • بازدید سال : 49
  • بازدید کلی : 3,301